FAQ

BILL is het jongerenlabel van publiq vzw en is jouw stop voor cultuur en lifestyle in België en Europa.

EYCA (European Youth Card Association) overkoepelt alle Europese organisaties die net zoals BILL de leukste kortingen tot bij hun jongeren brengen. Zo genieten alle jongeren in Europa van diezelfde internationale voordelen.

CJP vzw was tot september 2017 de organisatie achter het jongerenlabel BILL. Samen met het vroegere Cultuurnet vormt CJP nu 'publiq vzw'.

  • Oké, ik heb de BILL-app gedownload. Hoe kan ik inloggen?

Om gebruik te maken van de BILL-app moet je geregistreerd zijn. Dat kan voor €4,99 via BILL.be/activeren of misschien ben je met je gat in de boter gevallen en kan je gratis registreren via onze partners. Na registratie krijg je de inloggegevens meteen in je mailbox.

Word je via je school automatisch geregistreerd en kreeg je hiervoor een mailtje? Keep calm and be patient: een week later krijg je je inloggegevens in je mailbox.

  • Help! Ik heb geen smartphone of niet de juiste (Android/iOS) om de BILL-app te downloaden en wil graag gebruikmaken van de deals. Wat moet ik doen?

Geen paniek, BILL to the rescue! Neem contact op via welkom@bill.be.

  • Waarom moet ik voor de BILL-app betalen?

BILL regelt voor jou geweldige culturele deals in Vlaanderen en Brussel en geeft je een overzicht van de beste jongerenkortingen. En daar stopt het niet bij, want je hebt meteen ook toegang tot duizenden lifestylevoordelen in Europa. En dat allemaal in één handige app! Geef toe, dat is die €4,99 toch wel waard? Als je geluk hebt, kan je je zelfs gratis registreren via onze partners.

  • Hoe weet ik of ik gratis toegang krijg tot de BILL-app?

Makkie. Check het hier!

  • Mijn activatiecode is niet geldig. Wat nu?

Je activatiecode is maar een beperkte tijd geldig. Als hij verlopen is, kan je je gewoon voor €4,99 registreren. Klopt er volgens jou iets niet? Laat het ons weten.

  • Wat met de European Youth Card van BILL?

Je krijgt geen fysieke European Youth Card meer in de bus, want die zit voortaan digitaal in de BILL-app. Zo heb je hem altijd bij! Je kan gebruikmaken van alle deals in binnen- en buitenland op vertoon van je digitale kaart. Heb je een studentenkaart met het European Youth Card-logo op? Ook daarmee kan je nog steeds van alle voordelen genieten.

  • Hoe kan ik me inschrijven/uitschrijven voor de maandelijkse nieuwsbrief (BILL-Update)?

Als je je registreert bij BILL, geef je de toelating om één keer per maand de BILL-Update te ontvangen. Toch niets voor jou? Uitschrijven kan in elke nieuwsbrief onderaan of via je profiel (meld je eerst aan, klik dan op Hallo + je voornaam en ga naar 'Nieuwsbrief').

  • Hoe kan ik deelnemen aan al die fantastische wedstrijden?

Om deel te nemen aan onze wedstrijden moet je aangemeld zijn. Vul dan onderaan de wedstrijdvraag in en klik op indienen. (Voor sommige wedstrijden moet je in de plaats daarvan naar een andere website surfen. Die URL vind je dan op de wedstrijdpagina.)

  • Waar kan ik mijn persoonlijke gegevens bekijken/aanpassen?

Meld je eerst aan, klik dan op Hallo + je voornaam en ga naar 'Mijn gegevens'.

  • Hoe kan ik zien hoe lang mijn registratie voor BILL.be / de BILL-app nog geldig is?

De vervaldatum van je registratie vind je in je profiel (meld je eerst aan en klik dan op Hallo + je voornaam) en in de BILL-app op je digitale kaart.

  • Ik ben 99 jaar. Ben ik te oud voor BILL? :)

Nee hoor, doe je gerust tegoed aan onze inspirerende artikels en boeiende fotoreportages! Wil je je registreren voor de BILL-app en meedoen aan wedstrijden? Helaas, dat is alleen mogelijk voor jongeren van 16 tot 30 jaar.

  • O-ow! Ik probeerde gebruik te maken van een deal bij een organisatie, maar dat werd niet door hen aanvaard.

Twijfelt men aan de geldigheid van jouw digitale kaart? Bel ons even op: 02/203.02.00.

Is de deal niet (meer) correct? Wij doen ons uiterste best om alle deals up to date te houden. Mocht er toch iets misgelopen zijn, laat het ons dan weten en wij zetten het recht. Gaat het om een korting in een ander land? Dan nemen wij contact op met de EYCA-organisatie van dat land en vragen hen om de korting aan te passen.

  • ERROR! Ik heb een technisch probleem met de website / BILL-app.

We lossen het op.